Miért érdemes érzelmi kapcsolatot kialakítani az ügyfelekkel? Nos, az emberek érzelmek alapján hozzák meg a vásárlási döntéseket. Minél inkább pozitív érzelmekkel tudja társítani a márkáját az ügyfél, annál nagyobb az esélye, hogy Öntől vásároljon.
Különböző tanulmányok kimutatták, hogy az átlagfogyasztók óriási haragot éreznek a digitális hirdetések iránt. Egy tanulmány szerint az emberek 91%-a azt állítja, hogy a mai hirdetések tolakodóbbak, mint 2-3 évvel ezelőtt.
Természetesen nem csak tolakodóak, hanem zavaróak és idegesítőek is. Egy tanulmány pedig azt mutatja, hogy az internetfelhasználók mindössze 8%-a adja a vizuális hirdetésekre leadott kattintások 85%-át, és a vizuális hirdetések átlagos kattintási aránya mindössze 0,1%.
Ez azt jelenti, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyek túl akarják élni a haragot, meg kell találniuk a módját, hogy bejussanak ügyfeleik szívébe. Nos, ez elég ijesztő lehet, de az okos vállalkozások számára ez nem nagy ügy.
Dióhéjban az érzelmi márkaépítés a marketing olyan aspektusa, amely az embereket a márkákkal köti össze, értelmes kapcsolatokat alakít ki velük, majd hűséges követőket inspirál. Az ilyen típusú marketing célja, hogy humanizálja a márkát, hogy vonzza a megfelelő közönséget.
Az igazság az, hogy a fogyasztók olyan márkákkal társulnak, amelyekről úgy érzik, hogy tükrözik identitásukat és osztoznak értékeikben, és Aira Bongco szerint ezek az érzelmi kapcsolatok szükségesek ahhoz, hogy meggyőzzék őket a vásárlásról. Valószínűleg olyan iparágban működik, ahol bizonyos szintű verseny van, de hogyan tűnhetne ki?
Az első lépés egy olyan identitás létrehozásával kezdődik, amely inspiráló, magával ragadó, emlékezetes és mélyen rezonál az ügyfelek számára. Természetesen ez túlmutat a fényes logók és egyéb vállalati műalkotások tervezésén. Ennek az identitásnak meg kell jelennie a szervezeti kultúrában, értékrendjükben és szemléletükben.
A történetmesélés nagy hatást gyakorol a kapcsolatok kialakítására és az ügyfelek elköteleződésére. Egy friss tanulmány szerint a marketingesek 72%-a szerint a tartalommarketing növeli az elkötelezettséget.
A Demand Metric egy másik tanulmánya azt mutatja, hogy körülbelül háromszor annyi leadet generál, és 62%-kal kevesebbe kerül, mint a hagyományos marketing. Az igazság az, hogy az emberek szeretik a történeteket, és a jó történetek elmondása az egyik legegyszerűbb módja az emberek befolyásolásának.
A Temkin Group tanulmánya szerint az ügyfélélmény mérsékelt növekedése átlagosan 823 millió dolláros bevételnövekedést eredményez három év alatt egy 1 milliárd dollár éves bevétellel rendelkező vállalatnál.
Egy másik tanulmány szerint az ezredfordulósok csoportjaként további 21%-ot hajlandóak költeni a kiváló ügyfélszolgálatra. Az igazság az, hogy a vásárlókat ma már nem csak az érdekli, hogy értéket szerezzenek vállalkozásuk számára. Arra is vágynak, hogy tisztelettel bánjanak velük, érezni akarják, hogy a márka értékeli őket, és látni akarják, hogy a márka több mérföldet tesz meg értük.
A marketing manapság bizalomalapúvá és önirányítóvá fejlődött, és nincs jobb módja a kapcsolatépítésnek és az ügyfelek hűségének elnyerésére, mint a közösségi média használata.
Természetesen, mivel több mint 3 milliárd aktív közösségimédia-felhasználó átlagosan 142 percet tölt naponta, a közösségi hálózatok valódi platformot jelentenek a márkák számára, hogy tartalmas beszélgetéseket kezdeményezzenek és folytathassanak ügyfeleikkel. Ez azt jelenti, hogy a közösségi média is ösztönözheti az ajánlásokat vagy a szájról szájra terjedő hirdetéseket. Tehát azoknak a vállalkozásoknak, amelyek érdeklődnek az ügyfelekkel való érzelmi kapcsolat kialakításában, a közösségi médiában való jelenlét nem választható, hanem kötelező.