A Volkswagen csoport és a Stellantis is gyengélkedik, amit nehezítenek a sztrájkok is

A Volkswagen csoport és a német autóipar bizonytalan helyzete

Európa és Németország autóipari cégei igen-igen nagy nehézségben vannak, egyes vélemények szerint a túlélésükért küzdenek. Az egész autóipar komoly átalakulásban van, és még nem világos, hogy merre futnak ki a folyamatok. Az biztos, hogy csökken a kereslet az új autókra, ami túlkapacitáshoz vezet. Erre a meglévő tendenciára nehezedik rá az olcsó kínai elektromos autók kínálata, és az amerikai választások még nem biztos, de várható következménye. Donald Tramp kereskedelmi politikája egyelőre még nem világos, mert ugyan sok minden elhangzott, nem biztos, hogy ezeket mind valóra is fogja váltani az új amerikai elnök. Sajnos már ez a bizonytalanság is tovább gyengíti az európai piacot. Bár senki sem lát a jövőbe, de az elemzők és a gazdasági szereplők sem bizakodnak.

A Volkswagen csoport és a Stellantis is gyengélkedik, amit nehezítenek a sztrájkok is. A dolgozók a leépítésektől félnek, de itt már több forog kockán: a Volkswagen csoport egyenesen gyárbezárásokat is kilátásba helyezett. Természetesen a nem egyedül van bajban a Volkswagen csoport, hiszen a Ford, a Mercedes-Benz és a Porsche is leépítéseket tervez, vagy már részben végre is hajtott. A beszállítókat sem kíméli a válság és a kereslet csökkenése: a Bosch és hasonló nagy beszállítók is leépítésekre kényszerülnek. Átszervezésekkel, védővámokkal és további intézkedésekkel próbál az európai autóipar a felszínen maradni, ám egyelőre kérdéses, mekkora sikerrel. Mivel hazánk nagyrészt a német ipartól függ, ezért most vigyázó szemünket Berlinre vetjük.