A Google hirdetési platformja a Google Adwords, ahol professzionálisan kezelheted a hirdetéseidet a honlapodhoz vagy a webshopodhoz. A felület, habár elsőre zavarbaejtőnek tűnhet, rendkívül felhasználó-barát. Sok oktató tartalmat találhatunk az interneten, hogy eredményesen tudjuk használni a Google Adwords-t, de talán az egyik legfontosabb lépés, hogy megismerjük az alapszavakat.
A Google Adwords egy fizetett hirdetési platform, ami PPC vagy Pay Per Click alapon működik, ami azt jelenti, hogy csak akkor kell fizetni, amikor rákattintanak a fizetett hirdetésre. Lényegében, a célzott webhely, alkalmazás vagy céloldal látogatásáért kell fizetni. Előnye, hogy jól vezethető a kiadás és a nyereség. Különösen jó, ha a kattintás többet ér, mint amennyit fizetünk érte.
Itt érdemes áttérni a következő alapszóra, ami a CPC mozaikszó: Cost per click, vagyis kattintásonkénti költség. Ez határozza meg, hogy mennyit fizetünk a Google Adwords-nek, ha valaki rákattint a hirdetésre. Az árat egy minőségi mutató is befolyásolja: ez határozza meg, hogy hova kerül a hirdetésünk és mennyibe fog kerülni a kattintás. Míg az árat igyekezzük alacsonyan tartani, addig a látogatogatások minőségét magasan kell tartani. A kettő viszonya fogja meghatározni a ROI-t.
A ROI, Return of investment, a befektetés megtérülését jelenti. Ez egy olyan teljesítménymérő, ami megmutatja, hogy a befektetés milyen mértékben volt hatékony vagy épp veszteséges. A Google Adwords felületén találhatunk eszközöket, amik segítenek kimutatni a befektetésünk sikerét.